Mt. Takao - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu Mt. Takao - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu

Mt. Takao

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 December 2016 | Japan, Tokio

Afgelopen zaterdag zijn we naar Mt. Takao geweest. Dat is een berg van 700m hoog op een uur van Tokyo vandaan met het openbaarvervoer. De weersverwachting was goed dus we dachten weer: erop uit!

We waren alleen niet heel vroeg weg dus toen we daar aankwamen dachten we; laten we de helft van de tocht maar met de stoeltjeslift afleggen! Dat was een zeer goed idee!

Achteraf hebben we toch best wel wat gelopen want er waren zoveel leuke/mooie paden om uit te kiezen dus spijt van de lift hadden we zeker niet...

Natuurlijk waren we niet de enige daar want zoals gezegd ligt het maar op een uur van Tokyo vandaan. Op het hoofdpad was het ook wel erg druk maar gelukkig waren er meerdere opties om boven te komen en dat kon best wel rustig gelukkig. Zo konden we lekker genieten van de rust en de natuur want die mocht er zijn!

Het was ook weer allemaal op zijn Japans vandaag. Overal staan er dan ook rijen van Japanners. Die staan dan netjes achter elkaar te wachten totdat ze aan de beurt zijn om wat te bestellen of konden binnengaan in een restaurant. Op elke kruising van de wandelpaden zat wel een stalletje met eten en drinken en een toilet. En boven aangekomen was dat niet veel anders. Erg prettig maar het voelde wel erg toeristisch aan allemaal. Het grote voordeel is dan wel dat we daar lekker konden genieten van een koud drankje (bier) terwijl we in de zon even bij konden komen en genieten van het uitzicht.

• 13 December 2016 - 18:59

Tine:

Wat een mooie foto's Hoeveel heb je er al gemaakt?