Toeristje uithangen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu Toeristje uithangen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu

Toeristje uithangen

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 November 2016 | Japan, Tokio

Afgelopen weekend zijn we op pad gegaan en hebben wat hoogtepunten (letterlijk en figuurlijk) van Tokyo bekeken. Zaterdag zijn we naar de Tsukiji vismarkt geweest en hebben we uiteraard erg verse sashimi (rauwe vis in plakjes) van allerlei zee beestjes op. Nu zou deze markt al verhuisd moeten zijn naar de nieuwe locatie maar die is nog niet goedgekeurd door de instanties... Geluk voor ons want het is de moeite waard!

Daarna zijn we naar de Rainbow bridge gegaan en daar kan je overheen lopen. Wel je goeie (wandel)schoenen aan want een enkeltje is 2.2 kilometer. Maar daartegenover staat wel een erg mooi uitzicht op de baai van Tokyo en de kunstmatige eilanden die aan de andere zijde liggen. Plus het weer was fenomenaal voor november (voor ons Nederlanders), 20 graden en strakblauw!

Je kan je dan vast wel voorstellen dan we aan de andere kant na nog eens 500 meter gelopen te hebben erg blij waren met het eerste terras dat we in Tokyo hebben gezien! Daarnaast waren ze ook nog bezig met een danswedstrijd van lokale dansverenigingen op de traditionele Japanse manier denken we. Erg leuk om eens gezien te hebben. Daar omheen stonden kraampjes waar je van alles kon eten en drinken dus we hebben ons niet verveeld.

Op dat zelfde eiland ligt ook een groot winkelcentrum met een bioscoop dus hebben we genoten van een engelstalige film die alleen maar in het Japans was ondertiteld. Viel ons weer heel erg mee.

De zondag erna waren we toe aan wat rust en hebben we een van de rustigere parken opgezocht (Hama-rikyu gardens) om lekker te picknicken en wat te lezen onder dezelfde weersomstandigheden.

Geen slecht weekend toch?