Vakantie Hokkaido - Reisverslag uit Hokkaido, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu Vakantie Hokkaido - Reisverslag uit Hokkaido, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu

Vakantie Hokkaido

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

20 Juli 2017 | Japan, Hokkaido

Om de zomerhitte en de drukte te ontvluchten in Tokyo zijn we op een roadtrip gegaan naar het noordelijkste eiland van Japan. Om daar te komen hebben we gebruik gemaakt van een ferry dienst wat ons 700 km rijden bespaarde. Dit leek ons wel wat want in plaats van 10 uur rijden konden we ook relaxen aan boord en genieten van een hapje en een drankje.

Aan boord gekomen moesten we ons helaas gelijk melden bij degenen die over de passagiers ging want er was iets niet goed... Althans daar gingen we van uit want niemand aan boord sprak een woord Engels en ze gebaarde heel druk en bleven aan een stuk door Japans ratelen. Wat bleek nou... we hadden teveel betaald voor onze overtocht en dat moest natuurlijk gelijk gerectificeerd worden! Heel erg vervelend natuurlijk.

Zoals eerder gezegd wilden we genieten van de rust en de natuur wat helemaal goed leek te komen op deze vakantie. De tolweg naar onze eerste bestemming was heerlijk leeg en goed onderhouden en we mochten daar 100 km per uur rijden wat snel is voor op de Japanse snelwegen want normaal is de maximum snelheid 80 km per uur. In totaal hebben we deze vakantie net 3000 km afgelegd waarvan dus 300 km op die heerlijke tolweg naar onze eerste bestemming... De rest van de vakantie waren de wegen ook heerlijk leeg en rustig en de omgeving waarlangs we reden was prachtig... Alleen hebben we op die 2700 km die ons restte ons moeten houden aan een maximum snelheid van 50 of 60 km per uur! Lang verhaal kort, ik heb wat verkeersboetes geriskeerd!

Verder is Hokkaido prachtig en is het zeker aan te raden voor natuurliefhebbers met name als je van wandelen houdt. Het eiland is heel erg afwisselend en elk nationaal park is totaal anders dan de anderen. Daarnaast is het erg leeg en ruig wat natuurlijk erg prettig is in vergelijking met Tokyo