Vakantie Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu Vakantie Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu

Vakantie Taiwan

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 December 2016 | Taiwan, Taiwan

Wat doe je als je vlakbij een paar leuke vakantie landen woont? Vooral als je weet dat het daar in de 20 graden is in december... Juist! Dan ga je er eens lekker van genieten! Dus zijn we er even tussenuit geweest naar Taiwan. Niet een land waar veel Europeanen aan denken om in Azië te bezoeken maar toch een heel erg mooi land waar cultuur en natuur goed samen gaan en waar je ook heerlijk kan eten! Het is wel een doe land want lekker aan het strand liggen is hier wel lastig...

Taiwan is naar mijn idee een combinatie van China en Japan maar lijkt met name op China. Het land is veel schoner en beter georganiseerd dan ik had verwacht vandaar de combi met Japan. Ook hebben ze hier net als in Japan veel aardbevingen maar in Taiwan kun je dat beter zien. Zo hebben we een tempel bezocht die een duplicaat ernaast had staan. De ene was een stuk kleiner dan de andere tempel want door een aardbeving was die ingestort. Onze gids bleef ook herhalen dat Taiwan weinig grondstoffen et cetera heeft maar dat ze genoeg tyfoons en aardbevingen hebben (wel hebben ze heel erg veel marmer en jade maar dat terzijde).

Net als Japan is Taiwan met name Boeddhistisch land en dat zie je hier ook terug in de vele tempels die we bijna allemaal hebben bezocht natuurlijk:) Taipei (de hoofdstad van Taiwan) heeft echt imposante gebouwen en parken die niet onderdoen voor andere wereldsteden. Zo vind je her en der in het land ook bijna wereldwonderen die heel erg imposant zijn.

Ook de natuur is echt prachtig en dan met name Taroko nationaal park! Daar hebben we heerlijk wat kunnen wandelen en daar zouden we best nog wel een week langer kunnen blijven...

Ik zou zeggen dat Taiwan een mooie opstap is naar China. Veel mensen vinden China teveel om eens te bezoeken door alle viezigheid, de lompe mensen en het eten van zowat alles. Lomp en onbeschoft zijn ze in Taiwan ook al naar onze maatstaven (zeker als je Japan gewend bent). Een voorbeeld: een taxiritje van 40 minuten door Taroko met een chauffeur die constant loopt te boeren... Dat is hier heel normaal...

• 05 Januari 2017 - 08:05

Tine:

Jullie worden Azië experts. Prachtige foto's. Bevalt de nieuwe camera?