Imperial Palace garden east - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu Imperial Palace garden east - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu

Imperial Palace garden east

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

26 November 2016 | Japan, Tokio

Anderhalve week geleden zijn we naar de oostelijke tuin van het Keizerlijk paleis geweest. Het weer was weer erg aangenaam en het was toen het moment om "in de natuur" te zijn want de bladeren waren toen op hun mooist. Ondertussen hadden we ook wel wat behoefte aan rust om ons heen, want Tokyo blijft een drukke stad, dus dit was een makkelijke snelle optie. Zoals gezegd zijn we vandaag alleen in de oostelijke tuin van het complex geweest en dat is al aardig uitgebreid! Het contrast met bijvoorbeeld de wachtersbarakken van de Edo periode is dan ook erg groot... (zie foto).

Ook deze tuinen zijn ook weer echt Japans. Op de plattegrond van de oostelijke tuinen staat aangegeven wat je ongeveer kan zien allemaal waaronder bijvoorbeeld het bamboebos... Maar een bos is het toch echt niet! Heel zielig stonden er een stuk of 20 bamboescheuten netjes naast elkaar geplaatst... Dat vonden wij dan wel weer schattig van die Japanners.

Om deze tuinen liggen rondom ook erg veel musea dus dat konden we mooi afwisselen met elkaar. Na onze ochtend wandeling hebben we heerlijk gegeten bij de Italiaan in het Museum van de moderne kunst (echt een aanrader!) en hebben we natuurlijk de collectie rustig bekeken.