In Tokyo rondhangen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu In Tokyo rondhangen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu

In Tokyo rondhangen

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 November 2016 | Japan, Tokio

Dit weekend zijn we naar de Senso-ji tempel geweest in Asakusa (ergens in Tokyo). Van daar hadden we een mooi uitzicht op de Tokyo Sky Tree. Dit is het hoogste gebouw van Japan. Deze toren kan je ook in/op, dan kan je op een hoogte van 350 of 450 meter van het panorama genieten.

Helaas toen we de rij bij de toren zagen en de entreetijd die we nog wel konden nemen besloten we om nog een keer terug te komen als we wel overdag naar boven kunnen.

De tempel was ook een leuke ervaring om mee te maken. Erg veel mensen en veel winkeltjes die allerlei tierelantijntjes verkopen. Van een samoeraizwaard/paraplu tot versgebakken koekjes met theesmaakjes. Ook liepen veel vrouwen in gekleurde traditionele kledij rond en naast de formele kleedstijl van de meeste Japanner is dat een leuke afwisseling.

Zondag zijn we op bezoek gegaan in de Roppongi Hills Tower. Dit is een heel erg groot ruim opgezet gebouw waar je in kan leven zonder er ooit uit te hoeven als je dat niet zou willen want echt alles zit erin... Op/bovenin dit gebouw kan je altijd makkelijk van het uitzicht genieten of lekker eten op de een na hoogste verdieping (moet je wel eerst betalen om daar te mogen komen).

het uitzicht was best leuk alleen net wat bewolking her en der wat het ook wel weer een grappig effect gaf.

• 21 November 2016 - 17:02

Jan Kamphorst:

Leuk en informatief verslag met prachtige foto,s ga zo door Rob.

Hoe gaat de huizenjacht??