Eerste 2 dagen in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Rob Kamphorst - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen in Tokyo

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Oktober 2016 | Japan, Tokio

Eergisteren zijn we op het vliegtuig gestapt op Schiphol. Bestemming Tokyo. Verliep erg vlot allemaal. Door de douane gaan, verblijfsvergunning ophalen, zeecontainer "dingen" regelen, laat lunchen en een taxi gepakt naar ons appartement. Het ging erg snel, vooral gezien het feit dat iedereen die we gesproken hebben op het vliegveld amper Engels sprak.

Toen zijn we ingetrokken in ons tijdelijk appartement. Alles is hier erg netjes en keurig in orde, alleen de wasmachine met al die gekke tekens...

Daarna zijn we gisteren ook maar gelijk naar een Internations bijeenkomst gegaan. Dat is met name voor expats maar veel Japanners vinden dat ook erg leuk (een reden: kunnen ze hun Engels bijschaven). Daar kun je aan allerlei activiteiten meedoen met alle mogelijke stammen en volken van deze planeet.

Om daar te komen zijn we met het openbaar vervoer gegaan en dat was ook weer een openbaring... We konden de ingang van het station niet zo snel vinden en we liepen daar ongeveer alleen. Wat bleek nou, je moet hier vaak het station via de 1e verdieping binnengaan... Dus wij even om ons heen gekeken want stations erg druk moeten zijn in Tokyo, behalve de straat waar wij in stonden... Toen zagen we complete volksstammen (met name in de kleuren zwart/wit) lopen en toen we die volgden waren we er al snel. Al met al een geslaagde 1e dag!

• 28 Oktober 2016 - 13:19

Tine Boellen:

Hoi Florine en Rob,
    Weet je al hoe de wasmachine werkt? Veel succes met zoeken appartement. Goed weekend